Online pénztár
Szolgáltatókereső



Kártyaelfogadó
Kedvezmény
KERESÉS
HÍRLEVÉL

Gyakori kérdések

Mi az egészségpénztár?

A Medicina Egészségpénztár célja, hogy tagjai azt az összeget, amelyet egyébként is egészségük megőrzésére, megóvására fordítanának, a pénztár intézményén keresztül a lehető legkedvezőbb feltételekkel költhessék el egészségmegőrző szolgáltatásainkra.

Mit kell tudnom a Medicina Egészségpénztárról?

Pénztárunk 1999-ban alakult, jelenleg több mint 83 000 tagot számlálunk, vagyonunk meghaladja a 4,5 Mrd Ft-ot. Tagjaink a kiemelten ügyfélbarát működésünket, a gyors ügymenetet, és a rugalmasságot tartják legnagyobb előnyünknek. A Pénztár nagy hangsúlyt helyez átlátható és szabályos működésére, illetve a folyamatos kontrollra.

Hogyan válhatok taggá?

Ha megnyerték tetszését Pénztárunk szolgáltatásai, és úgy döntött, hogy be- illetve átlép hozzánk, akkor a www.medicinapenztar.hu weboldalunkon megtalálja belépési nyilatkozatunkat, amelyet 3 kitöltött és eredetiben aláírt, tanúzott példányban kérjük a Medicina Egészségpénztár címére (1037 Budapest, Montevideo utca 5.) elküldeni. A kártyaigénylő lap kitöltésével egészségpénztári fizetőkártyát is igényelhet. Amennyiben Ön Munkáltatója szervezésében lép be a Medicina Egészségpénztárba, úgy kérjük, a kitöltött és aláírt belépési nyilatkozatokat juttassa el Munkáltatójához.
Van-e a belépésnek külön költsége?

A belépési díj egyszeri 2 500 Ft, amit az első befizetett tagdíjból vonunk le. Ez az összeg a működési alapba kerül.

Mennyi a pénztár minimális havi tagdíja?

A pénztár minimális havi tagdíja 2 500 Ft, melyet vagy a pénztártag munkáltatója, vagy maga a pénztártag fizet be.

Mi történik korábbi egészségpénztári befizetéseimmel?

Korábbi pénztári tagságát, és így természetesen befizetéseit nem szükséges sem megszüntetni, sem pedig kötelezően áthozni Pénztárunkba. Nyugodtan fenntarthatja korábbi tagsági viszonyát, hisz a jogszabályok lehetővé teszik a tagságot akár két pénztárban is. Ebben az esetben a korábbi befizetéseiből megmaradt összeget a másik Pénztár szabályai szerint tudja felhasználni, míg a Medicinához kért új befizetéseivel már a mi szolgáltatásainkat tudja igénybe venni. Amennyiben úgy dönt, hogy csupán egy pénztárnak szeretne a tagja lenni, és választása a Medicina Egészségpénztárra esik, úgy kérjük, hogy szíveskedjen a belépési nyilatkozaton az átlépésre vonatkozó részt kitölteni. Az átlépéssel járó további adminisztrációt Pénztárunk intézi.

Van-e várakozási idő? Mikortól használhatom a pénzemet?

Az összeg pénztárhoz való beérkezést és könyvelését követően (általában 48 órán belül), a tagdíj azonnal felhasználható.

Milyen szolgáltatásokat vehetek igénybe?

A jogszabályok által lehetővé tett szolgáltatások teljes köre igénybe vehető, a Pénztár ezeket semmilyen mértékben nem szűkíti.

Mi a teendő akkor, ha jogszerűtlen terméket, szolgáltatást veszek igénybe?

Pénztárunk minden évben 2 alkalommal összesíti, hogy van-e a Pénztártagnak olyan vásárlása, amely esetleg nem felelt meg a jogszabály által megnevezett termékeknek és szolgáltatásoknak. Ezen tételeknek a rendezése legkésőbb adott év december 31-ig történhet meg, a rendezetlen tételek egyéb jövedelemnek minősülnek, így ezzel kapcsolatban a pénztártagnak bevallási és adófizetési kötelezettség keletkezik. Orvosi javaslat probléma esetében egy házi-, üzem-, szakorvos, vagy optometrista által kitöltött, postai úton, vagy emailben beküldött orvosi javaslatra van szükség, míg a csak visszafizetéssel rendezhető tételeket legkésőbb december 31-i beérkezéssel szükséges elutalni Pénztárunk  12100011-10014932-00000000 számú bankszámlaszámára. Az utaláskor az átutalási megbízás közlemény rovatában az érintett tételek iktatószámát szükséges feltüntetni. Részletes információt itt olvashat.

Meddig küldhetem be adott évben kiállított áfás számlámat?

Adott évi számlának - 2015. évtől kezdődően - legkésőbb a következő év március 31-ig kell beérkeznie a Pénztár címére, hogy az még kifizethető legyen.

Hogyan igényelhetek Medicina Egészségpénztári kártyát?

Kérjük, hogy töltse ki a Kártya igénylő nyilatkozatunkat és aláírva, eredeti 2 példányban juttassa el a pénztár címére. A Pénztár a tagok számára lehetőséget biztosít napi költési limiteket meghatározására. A vásárlási limiteket a kártya igénylésekor lehet megadni, maximálisan 500.000 forintig. Kártyáját sima postai küldeményként küldjük meg az Ön részére a megadott levelezési címre. A kártya éves díja 2014. július 1-től kibocsátott kártyák esetében 18 hónapra 1.800 Ft.

Hogyan tudok a kártyával vásárolni?

A kártya átvételét követően Önnek először aktiváltatnia kell egészségpénztári kártyáját. Kérjük, hívja a Medicina Egészségpénztár Ügyfélszolgálatát a (06 1) 248 2270-es telefonszámon, és válassza a 2-es menüpontot. Ezen az útvonalon juthat el egy ügyintézőhöz,  aki az azonosítást követően aktiválja kártyáját. Kártyáját az Online Pénztárban önállóan is aktiválhatja a "Kártyaműveletek" menüpontban. Kártyájával az aktiválást követően azonnal tud vásárolni.

Mit tegyek, ha a POS terminál nem fogadja el a kártyámat?

Amennyiben a vásárláskor valamilyen oknál fogva nem tud kártyájával fizetni, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat, a következő telefonszámon:  (06 1) 248-2270.

Mit tegyek, ha elvesztettem, vagy ellopták a kártyámat, illetve ha az megrongálódott?

Ezekben az esetekben a kártyát azonnal le kell tiltatni és új kártyát kell igényelni.

Kérjük, hívja fel a Medicina Egészségpénztár Ügyfélszolgálatát a (06 1) 248-2270-es számon és válassza a 2-es menüpontot. Telefonos kollégánk az azonosítást követően letiltja az Ön kártyáját. Kártyáját az Online Pénztárban önállóan is letilthatja a "Kártyaműveletek" menüpontban. Ez azt jelenti, hogy a letiltást követően a kártyával vásárolni már nem tud. Ha a letiltott kártyája helyett újat szeretne igényelni, kérjük, hogy töltsön ki új kártyaigénylő lapot, és küldje el a Pénztár részére.

Hol találhatok részletes információkat az egészségpénztár működésével kapcsolatban?

Minden kérdésére választ talál legfrissebb, 2017-es egészségpénztári kézikönyvünkben.